شرایط و قوانین

 

قوانين زير مربوط به شرايط عضويت در سايت مرکز تحقيقات پردازش‌هاي فوق سريع و بهره‌برداري از خدمات ابررايانه ملي اميرکبير مي‌باشد. عضويت در اين سايت به معني اطلاع کامل از متن اين قوانين و مقررات و شرايط آن مي‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روال سرویس‌دهی به منوی پشتیبانی بخش "راهنما" مراجعه نمایید. مسئولیت عدم مطالعه و آگاهی کاربر از شرایط مندرج در آن بخش بر عهده کاربر خواهد بود.

  1. سرویس دهی
    1. مدل پردازنده سرویس های عادی، AMD Opteron 6134 می باشد. مدل پردازنده سرویس های ویژه در جدول مربوطه از منوی سرویس‌ ها قابل مشاهده است.
    2. سیستم شامل یکی از این موارد است: ماشین مجازی، سرور فیزیکی، کلاستر یا سرور دارای GPU. پیش فرض سرویس دهی به صورت تخصیص ماشین مجازی است. در صورت نیاز کاربر به سایر سیستم ها، لازم است نسبت به ثبت درخواست از طریق تیکت اقدام گردد.
    3. ارائه سرویس برای تمامی متقاضیان از سراسر کشور بدون محدودیت امکان پذیر است.
    4. ارائه سرویس عادی منوط به درخواست خدمت از منوی سرویس ها بخش "انتخاب طرح" است. ارائه سرویس ویژه منوط به ارسال تیکت از منوی "پشتیبانی" است.
    5. کاربر سرویس عادی دارای ماشین مجازی، می‌توانند از سیستم تخصیص یافته به صورت پیوسته یا منقطع استفاده نماید. انقطاع سرویس عبارت است از:
      • خاموش کردن ماشین تخصیص یافته؛ در این حالت ماشین تخصیص یافته خاموش می شود اما از سامانه حذف نخواهد شد و کاربر می تواند در آینده با روشن کردن آن به داده های قبلی خود دسترسی یابد. در طول مدت خاموش ماندن ماشین، هزینه ای متناظر با آن دریافت خواهد شد.
      • حذف ماشین تخصیص یافته؛ در این حالت ماشین به طور کامل از سامانه حذف شده و دیگر قابل دسترس نخواهد بود.
    6. سرویس ویژه به صورت اجاره مدت دار ارائه شده و امکان خاموش کردن ندارد.
    7. کاربر موظف است پیش از حذف ماشین در سرویس های عادی یا اتمام مهلت استفاده در سرویس های ویژه، داده‌های موردنیاز خود را از سیستم تخصیص یافته دانلود نماید. بدیهی است پس از آن، دسترسی به اطلاعات کاربر جهت دریافت خروجی‌ها به هیچ عنوان مقدور نخواهد بود.
    8. در حال حاضر، سیستم های تخصیص یافته به صورت خام (دارای سیستم عامل ویندوز/لینوکس بسته به انتخاب کاربر) ارائه می شوند و این مرکز در قبال نصب نرم افزار، رفع اشکالات مرتبط با نرم افزار و يا تطابق آن با نيازهاي کاربران تعهدي ندارد. در صورت ارائه خدمات مرتبط با نرم افزار درخواستی کاربر، هزینه آن دریافت خواهد شد.
    9. مسئوليت حفظ کلمات عبور و فايل پيکربندي VPN و سایر اطلاعات شخصی کاملاً بر عهده کاربر است و در صورت عدم حفظ آن، اين مرکز مسئول عواقب بعدي آن نخواهد بود.
    10. مسئوليت اجرای برنامه‌ها در طول مدت استفاده از سيستم تخصيص يافته بر عهده کاربر مي‌باشد.
    11. این مرکز مجهز به سامانه برق اضطراری (UPS) و ژنراتور جهت مدیریت مواقع بحرانی است. با این وجود در قبال وقايع مرتبط با قطع يا نوسان برق که خارج از اراده یا اختیارات این مرکز باشد -که آن ها را وقایع برنامه ریزی نشده می نامد- و از دست رفتن نتايج اجرا در اثر چنين وقايعي مسئوليتي نخواهد داشت. کاربران بايد داده‌هاي مياني اجراي برنامه‌هاي خود را حداکثر با فاصله زماني 24 ساعت ذخيره نمايند تا در صورت بروز هرگونه اشکال، امکان ادامه اجراي برنامه از اين نقطه وجود داشته باشد.
    12. تهيه نسخه پشتيبان از اطلاعات بر عهده شخص کاربر است.
    13. سرتیفیکیت ارسالی برای کاربران یکساله است و پس از آن می بایست مجددا نسبت به درخواست تولید سرتیفیکیت جدید از طریق تیکت اقدام نمایند.
  2. مالی
    1. مدل ارائه خدمت سرویس های عادی به صورت پرداخت هزینه به ازای هر ساعت (PAYG) و مدل ارائه خدمت سرویس های ویژه به صورت پیش پرداخت (Prepaid) است.
    2. هزینه پرداخت شده به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد.
    3. در سرویس های عادی، کسر هزینه از زمان ارسال اطلاعات دسترسی به سیستم آغاز می شود. در سرویس های ویژه، کل هزینه پیش از ارسال اطلاعات دسترسی به سیستم، دریافت میگردد.
    4. کاربران سرویس های عادی در قبال مثبت نگهداشتن اعتبار خود مسئول هستند و در صورتیکه اعتبار کاربر منفی شود این مرکز حق دارد رأسا و بدون هیچ تذکر و اعلانی نسبت به حذف سیستم اقدام نماید. با این حال به منظور تاکید بیشتر، پیش از صفر شدن اعتبار کاربران از طریق ایمیل به ایشان هشدار داده میشود. به منظور کمک به کاربران خصوصا دانشجویان و به صلاحدید این مرکز ممکن است در صورت منفی شدن اعتبار کاربران تا سقف مشخصی حذف سیستم با تاخیر انجام شود (این مسئله نافی حق حذف سیستم نیست). در این صورت اگر کاربر بخواهد از سیستم حذف نشده استفاده نماید دسترسی به سیستم منوط به پرداخت بدهی گذشته و افزایش موجودی فعلی اعتبار به میزان 25 درصد اعتبار اولیه مورد نیاز برای سیستم معادل خواهد بود (در حال حاضر اعتباری معادل 50 ساعت سیستم معادل).
    5. کاربران موظفند همواره نسبت به کنترل مانده اعتبار خود (از طریق منوی کاربران بخش پروفایل) اقدام نمایند.
    6. دانشجویان و اعضاء هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر، دانشجویان و اعضاء هیئت علمی سایر دانشگاه ها و پژوهشگاه های سراسر کشور و نیز اعضاء پژوهشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد می توانند از تخفیف در نظر گرفته شده برای سیستم های عادی استفاده کنند. محدودیت زمانی برای استفاده از سیستم تخصیص یافته وجود ندارد. برای مشاهده درصد تخفیف ها به منوی "سرویس ها" مراجعه نمایید. کاربران میتوانند برای ثبت درخواست تخفیف از منوی کاربران بخش تخفیفات استفاده کنند.
    7. لازم به ذکر است هزینه سرویس هایی که پیش از درخواست تخفیف خریداری شده اند تا زمان پایان سرویس دهی آن ها به صورت آزاد محاسبه خواهد شد و تخفیف تنها به ماشین های بعدی اعمال خواهد گردید.
    8. کاربر می‌تواند اقدام به تغییر تخفیف درخواستی نماید. در این صورت تخفیف قبلی غیرفعال و تخفیف جدید به صورت خودکار اعمال خواهد شد. تغییر تخفیف مستلزم مراجعه به منوی کاربران بخش "تخفیفات" و ارائه مدارک موردنیاز است.
    9. این مرکز در سال یکبار اقدام به بررسی وضعیت تخفیف دانشگاهی کاربران نموده و گاهاً منجر به لغو تخفیف کاربر میگردد. در اینصورت کاربر می بایست مجددا نسبت به درخواست تخفیف و ارائه مدارک از طریق سامانه اقدام کند.
  3. پشتیبانی
    1. جهت دریافت پشتیبانی، کاربر موظف است به منوی پشتیبانی بخش "ارسال تیکت" مراجعه نموده و سوال یا مشکل خود را مطرح نماید.
    2. بخش پشتيباني اين مرکز همواره تمام تلاش خود را می نماید تا در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات یا مشکلات مطرح شده از طریق تیکت باشد.
    3. هر گونه خاموشي/ به‌روزرساني برنامه‌ريزي شده سيستم‌ها 48 ساعت قبل از طريق پورتال به کاربران اطلاع داده خواهد شد.
    4. برنامه‌ريزي مناسب جهت ذخيره داده‌هاي مياني بر عهده کاربر است. در صورتي که امکان ذخيره داده‌هاي مياني وجود ندارد، کاربر مي‌تواند با مراجعه به منوی پشتيباني و استفاده از بخش "ارسال تیکت"، از کارشناسان مرکز درخواست راه‌حل نماید. بديهي است مرکز در خصوص ارائه راه‌حل براي ذخيره داده‌هاي مياني هيچگونه تعهدي ندارد.
    5. پست الکترونيکي که کاربر در فرم مشخصات خويش وارد مي‌کند، به عنوان آدرس کاربر تلقي مي‌شود. تمامي نامه‌هاي الکترونيکي به کاربر، شامل نامه‌هاي اطلاع‌رساني، اخطاريه‌ها و غيره، به اين آدرس فرستاده خواهد شد. لذا در صورت تاخير کاربر در چک کردن آن یا عدم دسترسی کاربر به ایمیل خود، مسئوليتي بر عهده اين مرکز نخواهد بود.
    6. وارد کردن آدرس پست الکترونيکي توسط کاربر در فرم مشخصات به اين معني است که او پذيرفته است اين مرکز از اين آدرس، بر حسب مورد، جهت ارسال نامه‌هاي خود به کاربر استفاده نمايد.
    7. اين مرکز تحت هيچ شرايطي مسئوليت خسارت‌هاي وارده در اثر اعتماد و اتکا به اطلاعات قرار گرفته روي سيستم‌ها را نمي‌پذيرد.
    8. کاربر نبايد اطلاعاتي را که داراي حساسيت مي‌باشند برروي سيستم‌هاي اين مرکز قرار دهد و اين مرکز در خصوص سوء‌ استفاده از اين اطلاعات تعهدي ندارد.
    9. قوانين و مقررات سایت بدون اعلام قبلی قابل تغییر می‌باشد. اين متن برروي سايت قابل ملاحظه بوده و در صورتيکه کاربر در هر زمان با اين قوانين مخالفتی داشته باشد، مي‌تواند از عضويت در اين سايت انصراف دهد.
    10. ساعت حضور در سايت مرکز براي کاربران جهت بارگذاري ورودي‌هاي حجيم و يا دريافت خروجي‌هاي حجيم از ساعت 11:00 تا 16:30 روزهاي شنبه، دوشنبه، سه‌شنبه در نظر گرفته شده است. حضور کاربران قبل و بعد از اين زمان امکان‌پذير نمي‌باشد. شايان ذکر است، همراه داشتن لپ‌تاپ براي اتصال به سيستم تخصيص يافته و فلش يا هارد جانبي (External) براي انتقال اطلاعات به/از سيستم موردنظر الزامي مي‌باشد.
    11. رعايت شئونات اسلامي و عدم استعمال دخانيات در زمان حضور کاربران در سايت مرکز ابررايانه الزامي است.
    12. سيستم‌هاي این مرکز تنها براي اجراي برنامه‌ها در اختيار کاربران قرار داده مي‌شود. کاربران بايد از انجام هرگونه فعاليت‌ غيرمرتبط در اين سيستم‌ها پرهيز نمايند. اين مرکز مجاز است نحوه اجراي برنامه‌هاي کاربران را بدون اطلاع قبلي مورد بررسي قراردهد.
    13. از آنجاییکه دسترسی تمامی کاربران به سیستم تخصیص یافته به صورت سطح ادمین است بنابراین مسئولیت در برابر هک شدن، ویروسی شدن و هر نوع رخداد خرابکارانه به عهده کاربر خواهد بود.
    14. درج نام مرکز تحقيقات پردازش‌هاي فوق سريع و سيستم ابررايانه ملي اميرکبير در بخش قدرداني (acknowledgement) در تمامي گزارشات و پايان‌نامه‌ها و مقالاتي که از نتايج اجراي برنامه‌هاي کاربردي بر روي سيستم ابررايانه ملي به‌دست آمده‌اند (اعم از مجلات علمي، کنفرانس‌ها و ...)، الزامي است. در صورت عدم درج نام اين مرکز در سيستم ابررايانه ملي و مشخص شدن اين موضوع، دانشجو و استاد راهنماي وي موظف به تامين تمامي هزينه‌هاي استفاده از سيستم ابررايانه ملي هستند. کاربر موظف است در صورت انتشار مقاله فوق، يک نسخه از مقاله‌ي چاپ شده‌ي خود را به اين مرکز تحويل دهد. نمونه بخش قدردانی:

This work has been supported by the High Performance Computing Research Center (HPCRC) - Akmirkabir university of Technology under Contract No ISI-DCE-DOD-Cloud-900808-1700.

  • رعايت کليه قوانين جمهوري اسلامي ايران از جمله قوانين حوزه سايبري مانند فضاي تبادل اطلاعات و فضاي مجازي الزامي مي‌باشد.
  • در صورتيکه کاربري از مقررات سايت و يا قوانین جمهوري اسلامي ايران تخطي نمايد، مسئولين سايت مي‌توانند بدون اخطار قبلي حساب کاربري وي را مسدود و عضويت او را به حالت تعليق درآورند و پاسخگویی در این خصوص به مراجع قضایی بر عهده کاربر خواهد بود.